Cum sa-ti faci remarcata afacerea?

marketing si comunicare pentru o afacere remarcata

Toti cei care se ocupa de vanzari stiu ca reclama este sufletul comertului. Este o regula bine cunoscuta si acceptata de catre toti marketerii din lume. Fara reclama este mica probabilitatea ca lumea sa afle de produsele si serviciile comercializate de catre firma ta.

Cum se spune, chiar si o reclama prost gandita sau executata este tot o reclama, doar ca efectul nu va fi cel la care ne asteptam ci probabil unul cu mult mai slab. Orice reclama trebuie sa fie bine gandita, sa fie parte dintr-o comunicare si strategie de marketing eficiente, pentru ca efectul sa fie unul pozitiv.

Lipsa comunicarii sau comunicarea defectuoasa le da posibilitatea competitorilor sa avanseze in domeniu. Si ei lupta pentru o pozitie mai buna pe piata, pentru vanzari mai multe si de ce nu monopol pe segmentul lor de piata.

Tehnicile de vanzari s-au schimbat foarte mult in ultimii ani, mai ales in online, cumparatorul cere informatii inainte sa-si deschida buzunarul si sa plateasca produsul. Se spune ca un client viziteaza cel putin 2-3 siteuri si compara produsele acestora inainte sa se hotarasca sa cumpere.

Acelasi lucru se intampla si cu magazinele din oras, cumparatorii viziteaza mai multe magazine pana gasesc exact ceea ce cauta si la pretul la care sunt dispusi sa cumpere. Este un comportament normal intr-o economie de piata libera. In aceasta situatie este important ca firmele si magazinele sa depuna un efort suplimentar, sa-si consolideze pozitia pe piata.

Citeste si: Secretele firmelor de succes pentru afaceri de cartier

Identitate sau brand?

Cu totii am auzit de crearea de brand dar nu toti stim cu ce se mananca. Brand nu inseamna un logo sau un simbol, brandul este imaginea firmei pe care o vad vizitatorii cu binele si relele impreuna.

Orice firma are nevoie de o identitate bine definita si de o imagine distincta pentru a fi identificata usor. La asta se alatura comunicarea verbala si non verbala cu materiale pulicitare, ca sa creeze o imagine pozitiva in jurul firmei.

Daca firma are o comunicare suficient de puternica, imaginea sugerata va fi inteleasa de catre clienti si va avea impactul scontat si implicit o incredere mai mare a cumparatorilor in afacerea respectiva.

Citeste si: De la identitate vizuala la creare de brand

Identifica ce te face diferit fata de competitori!

Intrebarea este unde si cu ce sa incepem aceasta comunicare pentru ca firma sa aiba de castigat din asta? Nu exista un singur raspuns pentru ca nu exista afaceri asemanatoare. Fiecare afacere are ceva personal chiar daca vande acelasi produs pe care-l vand si alte afaceri. Exista mereu o diferenta fata de competitori, chiar daca, de multe ori, aceasta e foarte mica.

Este important sa fim originali si sa cautam ceva special in afacerea noastra, ceva ce merita scos in evidenta. Un lucru care este de apreciat si care poate sa ne aduca o imagine mai buna.

Cauta in firma ta ceva ce este diferit fata de competitorii tai. Acest lucru poate fi ceva mic, un ambalaj biodegradabil sau de o anumita culoare care sa fie cat mai distinct. Un lucru care va face cumparatorul sa-si aduca aminte de serviciile tale impecabile de fiecare data cand le intalneste.

Comunicarea eficienta este cea care atinge tinta si ramane in mintea oamenilor. Se cauta o idee care sa sustina imaginea promovata de catre firma si se creeaza materiale publicitare cu mesajul aferent.

Implica-te in probleme sociale!

De multe ori vedem ca unele firme isi asociaza imaginea cu anumite probleme sociale. Sprijina aceste cazuri si doneaza pentru rezolvarea lor. Acest lucru poate sa le aduca un plus de simpatie si implicit o imagine mai buna.

Un exemplu foarte bun poate fi reclama de la Bergenbier care planteaza brazi, vanzarea in sine fiind legata de o miscare sociala de ocrotire a padurilor. Sunt foarte multi oameni care au o parere proasta in legatura cu defrisarile exagerate facute in padurile autohtone iar aceasta reclama le ofera o solutie, sa ia parte la campania de reinpadurire “Te racoresti si reimpaduresti!”.

Educa piata inainte de vanzare!

Ofera informatii despre produsele tale de fiecare data cand ai ocazia. Lumea are nevoie de informatii, este avida dupa informatii. Chiar daca nu cumpara chiar din prima zi, va stii ca esti expert in domeniul tau si se va intoarce cand va avea nevoie.

Daca ai magazin online, deschide o sectiune blog unde sa scrii regulat despre nisa ta. Tipareste materiale publicitare si brosuri cu beneficiile produselor si imparte-le gratuit celor care sunt interesati sa invete.

Materialele publicitare trebuie sa fie o sursa de informatii suplimentare care sa intareasca credibilitatea in firma si in produsele comercializate. Intotdeauna scrie-le adevarul. transparenta este obligatorie.

Ofera un cadou de nu ma uita!

Oamenilor le place sa primeasca cadouri mai ales daca nu se asteapta la asa ceva. Fa un program de cadorisire, pune in fiecare pachet cu produse o mica atentie. Ceva util de care se pot folosi chiar daca nu este scump.

Poate ai un magazin online care vinde hainute pentru copii si vrei sa oferi gratuit o jucarie, la fiecare comanda. Poti oferi clientilor tai stickere cu animalute ce pot fi lipite pe diferite obiecte. Copiilor le plac pozele colorate iar parintii se vor bucura la vederea jucariilor gratuite.

Poate ai un magazin de pantofi si vinzi pantofi pentru barbati. Ce-ar fi daca ai oferi un incaltator personalizat fiecarui client. Nu costa mult si pot deveni vestitorii afacerii tale.

La fiecare sfarsit de an exista obiceiul sa trimitem materiale promotionale partenerilor nostri de afaceri sau clientilor. In pachetul comandat se pot pune gratuit mici calendare de buzunar, semne de carte cu calendar sau calendar de birou.

Citeste si: E timpul sa trimiti un calendar cadou clientilor tai fideli!

Sunt sanse mari ca acestea sa ajunga pe un birou si sa fie utilizate pe toata perioada anului devenind astfel o reclama gratuita.

Cel mai important este sa intelegem ca aceste cadouri sa fie lucruri utile ce pot fi folosite in casa astfel devenind indispensabile. Daca un cadou nu este util, sunt sanse mari ca acesta sa ajunga in cosul de gunoi devenind astfel doar o cheltuiala.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii, esti de acord cu folosirea acestora. Detalii >

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close